Analitycy biznesowi odgrywają coraz większą rolę w realizacji projektów technologicznych, wynika z badań realizowanych przez Evans Data na zlecenie firmy Compuware oraz portalu Requirements Networking Group (RQNG).
„Analityk biznesowy jest jednym z najbardziej poszukiwanych specjalistów informatycznych” – powiedział Paul Melde, wiceprezes ds. technologii w Dice, serwisie rekrutacyjnym dla pracowników działów informatycznych. – „Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że inteligentna analiza danych jest kluczową funkcją wewnętrzną przedsiębiorstwa, która odgrywa niezmiernie ważną rolę dla osiągnięcia celów biznesowych i rozwoju produktów”.
W badaniu przeanalizowano codzienny wkład analityków biznesowych w działanie przedsiębiorstwa. Stwierdzono, że są oni doświadczonymi profesjonalistami, którzy muszą radzić sobie z różnorodnymi zadaniami i przekładać projekty informatyczne na sukces firmy. Badanie wykazało też, że z zawodem analityka biznesowego wiąże się gwarancja zatrudnienia, co jest szczególnie ważne w czasach outsourcingu na dużą skalę.
- Zgodnie z wynikami badania Compuware-RQNG analitycy biznesowi odgrywają w firmach coraz większą rolę.
- Przez ponad 75% swojego czasu pracy analitycy biznesowi zajmują się projektami na etapie rozpoczęcia lub jeszcze wcześniej, co wskazuje na ich kluczowy wpływ na strategiczne decyzje technologiczne.
- Analitycy biznesowi to doświadczeni profesjonaliści, pracujący na takim stanowisku średnio 7 i więcej lat. 35% z nich ma ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe.
- Ponad połowa (50,3%) analityków biznesowych zarabia 75000 USD rocznie lub więcej.
Z drugiej jednak strony:
- Aż 68,9% analityków biznesowych nie ma jasnego obrazu swojej dalszej kariery.
- Większości organizacji brakuje oficjalnego programu szkoleń dla analityków biznesowych, a prawie 60% analityków stwierdziło, że wiedzę zdobywali głównie z praktyki, przez samodzielny rozwój lub od kolegów po fachu.
- Analitycy biznesowi muszą radzić sobie z wieloma różnymi zadaniami, takimi jak definiowanie celów biznesowych, planowanie oraz organizowanie działań i zadań dotyczących wymagań, wydobywanie i analizowanie wymagań oraz zarządzanie nimi, a także komunikacja z różnymi partnerami. Mimo to tylko 27,9% ankietowanych analityków stwierdziło, że ich pracodawcy zapewnili im narzędzia umożliwiające zwiększenie efektywności pracy.
„Analitycy odgrywają wręcz strategiczną rolę w osiągnięciu sukcesu przez całą firmę” – powiedział John Andrews, prezes firmy Evans Data. – „Analityk biznesowy jest postrzegany jako osobowość przywódcza, która łączy biznes i zasoby informatyczne.”
„Nie ulega wątpliwości, że praca analityka odgrywa coraz ważniejszą rolę w pomaganiu działom informatycznym w lepszym dostosowaniu zasobów informatycznych do celów biznesowych” – mówi Mike Burba, dyrektor ds. marketingu rozwiązań do zarządzania opracowywaniem aplikacji w firmie Compuware. – „Compuware robi wszystko, aby wspomóc analityków biznesowych w skuteczniejszej identyfikacji wymagań i efektywniejszej współpracy z partnerami”.
Kompletne wyniki badania Compuware-RQNG są dostępne pod adresem 2007-01-08_EvansDataCorpCompuwareNovember2006Fi.
[[Portal Requirements Networking Group]] RQNG jest portalem internetowym poświęconym zarządzaniu wymaganiami informatycznymi. Jest adresowany do analityków biznesowych i systemowych, kierowników projektu, osób testujących i innych pracowników zajmujących się zbieraniem wymagań i wykonujących pokrewne zadania. Więcej informacji można uzyskać pod adresem .
Compuware
Compuware Corporation jest światowym liderem w dziedzinie oprogramowania i usług ułatwiających zarządzanie przedsiębiorstwem i zwiększających wartość jego zasobów informatycznych. Rozwiązania Compuware przyspieszają proces programowania, podnoszą jakość i zwiększają wydajność aplikacji o znaczeniu krytycznym dla działalności przedsiębiorstwa. Firma Compuware została założona w 1973 r. Obsługuje największe firmy informatyczne na świecie, w tym ponad 90% przedsiębiorstw z listy Fortune 100. Więcej informacji o Compuware można znaleźć na stronie http://www.compuware.com/.
Aby uzyskać bliższe informacje, prosimy o kontakt:
Julia Kozak
Fleishman-Hillard
tel. +48 22 434 24 91
kozakj@fleishman.com