W obecnej ekonomii jedne firmy przegrywają inne osiągają sukcesy. Jeśli chcesz być jednym z tych, którzy osiągają sukcesy musisz umieć zaadresować każde swoje działanie na rynku. Jedną z podstawowych zasad strategii rynkowych jest właściwa segmentacja rynku. Podobno wie o tym każdy menedżer i niestety prawie każda firma próbuje powiększać przychody zaniedbując te zasadę. Jak na rynku adresować swoje produkty?
Obecnie nie stanowi żadnego problemu gromadzenie informacji, sztuką jest mieć informacje właściwe i we właściwej ilości. Stale rosną możliwości systemów informacyjnych wspomagających zarządzanie, jednak łatwość dokonania pewnych rzeczy, miast ułatwiać – utrudnia prace. Jak właściwie określić swoje wymagania na tak skomplikowaną rzecz jaką jest system informatyczny?
Najpierw klient, to on wyznacza cele Twojej działalności ale nie zapominaj, że liderzy to ci którzy wybierają klientów a nie ci którzy są przez nich wybierani (nie mylić z szukaniem). Relacje z klientami to druga strona medalu, kluczem jest ich pozyskiwanie. Co robić by to klient szukał nas a nie my klienta?
Zarządzanie procesami biznesowymi to narzędzie, które pozwala osiągać powyższe cele a może nawet jako jedyne je umożliwia. Analiza i opracowanie mapy procesów biznesowych to tylko wstęp, który dopiero pomoże zrozumieć to co dzieje się w Twojej organizacji. Jak więc swoje sukcesy osiągają organizacje zarządzane procesowo?
…”there is a big difference between having a data warehouse that is obviously disconnected from the decision making process and having a BI program that is integrated into all aspects of the business and decision making process.” (źr.
??Jest ogromna różnica pomiędzy posiadaniem hurtowni danych niezwiązanej z procesem podejmowania decyzji a posiadaniem systemu wspomagania decyzji zintegrowanego z procesami zarządczymi??
Dwa lata temu w artykule na temat zarządzania wiedzą (wyszukaj na tych stronach) opisałem zależności pomiędzy tym czym sądane a tym czym są informacje… polecam