W obecnej ekonomii jedne firmy przegrywają inne osiągają sukcesy. Jeśli chcesz być jednym z tych, którzy osiągają sukcesy musisz umieć zaadresować każde swoje działanie na rynku. Jedną z podstawowych zasad strategii rynkowych jest właściwa segmentacja rynku. Podobno wie o tym każdy menedżer i niestety prawie każda firma  próbuje powiększać przychody zaniedbując te zasadę. Jak na rynku adresować swoje produkty?

Obecnie nie stanowi żadnego problemu gromadzenie informacji, sztuką jest mieć informacje właściwe i we właściwej ilości. Stale rosną możliwości systemów informacyjnych wspomagających zarządzanie, jednak łatwość dokonania pewnych rzeczy, miast ułatwiać – utrudnia prace. Jak właściwie określić swoje wymagania na tak skomplikowaną rzecz jaką jest system informatyczny?

Najpierw klient, to on wyznacza cele Twojej działalności ale nie zapominaj, że liderzy to ci którzy wybierają klientów a nie ci którzy są przez nich wybierani (nie mylić z szukaniem). Relacje z klientami to druga strona medalu, kluczem jest ich pozyskiwanie. Co robić by to klient szukał nas a nie my klienta?

Zarządzanie procesami biznesowymi to narzędzie, które pozwala osiągać powyższe cele a może nawet jako jedyne je umożliwia. Analiza i opracowanie mapy procesów biznesowych to tylko wstęp, który  dopiero pomoże zrozumieć to co dzieje się w Twojej organizacji. Jak więc swoje sukcesy osiągają organizacje zarządzane procesowo?

…”there is a big difference between having a data warehouse that is obviously disconnected from the decision making process and having a BI program that is integrated into all aspects of the business and decision making process.” (źr.

??Jest ogromna różnica pomiędzy posiadaniem hurtowni danych niezwiązanej z procesem podejmowania decyzji a posiadaniem systemu wspomagania decyzji zintegrowanego z procesami zarządczymi??

Dwa lata temu w artykule na temat zarządzania wiedzą (wyszukaj na tych stronach) opisałem zależności pomiędzy tym czym sądane a tym czym są informacje… polecam

Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński: autor, badacz i praktyk analizy systemowej organizacji: Od roku 1991 roku, nieprzerwanie, realizuje projekty z zakresu analiz i projektowania systemów, dla urzędów, firm i organizacji. Od 1998 roku prowadzi samodzielne studia i prace badawcze z obszaru analizy systemowej i modelowania (modele jako przedmiot badań: ORCID). Od 2005 roku, jako nieetatowy wykładowca akademicki, prowadzi wykłady i laboratoria (ontologie i modelowanie systemów informacyjnych, aktualnie w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.) Oświadczenia: moje badania i publikacje nie mają finansowania z zewnątrz, jako ich autor deklaruję brak konfliktu interesów. Prawa autorskie: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt. 1) lit. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzegam, że dalsze rozpowszechnianie artykułów publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione bez indywidualnej zgody autora (patrz Polityki Strony).

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.