Zasady panujące na rynku produktów i usług IT wydają się przejrzyste: klient wydaje pieniądze na jakiś produkt, oczekując w zamian określonych korzyści. Jak wynika z udostępnionych przez Gartner Inc. analiz, firmy realizują przy okazji swoją strategię, o której wolałyby klientom nie mówić. Jakie są ich cele? […]
Omawiając strategie firm, Gaughan podkreślił również znaczenie działających przy nich ośrodków badawczych. Ich nadrzędnym celem jest tworzenie innowacji w takich sposób, aby ? zachowując pozory rozwoju ? utrzymywać istniejący stan rzeczy tak długo, jak to tylko możliwe.(źr. What Microsoft, Oracle, IBM, And SAP Don’t Tell Customers)
Skąd się u wielu użytkowników technologii IT bierze dług technologiczny już w momencie podpisania umowy na wdrożenie? Stąd, że zlecono analizę przedwdrożeniową wymagań dostawcy technologii, a w jego interesie jest dostarczyć to co ma, a nie to czego potrzebuje klient.
https://sps-blog.pl/wprowadzanie-do-sap-erp-dla-naprawde-poczatkujacych-czesc-2/
SAP: zmienia sie platforma, ale bazy danych i logika stale ta sama, są od lat tylko przenoszone a nie przepisywane 😉