Zasady panu­ją­ce na ryn­ku pro­duk­tów i usług IT wyda­ją się przej­rzy­ste: klient wyda­je pie­nią­dze na jakiś pro­dukt, ocze­ku­jąc w zamian okre­ślo­nych korzy­ści. Jak wyni­ka z udo­stęp­nio­nych przez Gartner Inc. ana­liz, fir­my reali­zu­ją przy oka­zji swo­ją stra­te­gię, o któ­rej wola­ły­by klien­tom nie mówić. Jakie są ich cele? […]

Omawiając stra­te­gie firm, Gaughan pod­kre­ślił rów­nież zna­cze­nie dzia­ła­ją­cych przy nich ośrod­ków badaw­czych. Ich nad­rzęd­nym celem jest two­rze­nie inno­wa­cji w takich spo­sób, aby ? zacho­wu­jąc pozo­ry roz­wo­ju ? utrzy­my­wać ist­nie­ją­cy stan rze­czy tak dłu­go, jak to tyl­ko moż­li­we.(źr. What Microsoft, Oracle, IBM, And SAP Don’t Tell Customers)

Skąd się u wie­lu użyt­kow­ni­ków tech­no­lo­gii IT bie­rze dług tech­no­lo­gicz­ny już w momen­cie pod­pi­sa­nia umo­wy na wdro­że­nie? Stąd, że zle­co­no ana­li­zę przed­wdro­że­nio­wą wyma­gań dostaw­cy tech­no­lo­gii, a w jego inte­re­sie jest dostar­czyć to co ma, a nie to cze­go potrze­bu­je klient. 

Jarosław Żeliński

BIO: Od roku 1991 roku, nieprzerwanie, realizuję projekty z zakresu analiz i projektowania systemów, dla urzędów, firm i organizacji. Od 1998 roku prowadzę także samodzielne studia i prace badawcze z obszaru analizy systemowej i modelowania (modele jako przedmiot badań: ORCID). Od 2005 roku, jako nieetatowy wykładowca akademicki, prowadzę wykłady i laboratoria (ontologie i modelowanie systemów informacyjnych, aktualnie w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Oświadczenia: moje badania i publikacje nie mają finansowania z zewnątrz, jako ich autor deklaruję brak konfliktu interesów. Masz pytania to treści artykułu? Kliknij tu!

Ten post ma jeden komentarz

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.