11 go czerwca wygłosiłem referat inaugurujący targi IT Future Expo, dla tych którzy nie mogli być wtedy na sali :):

Więcej o targach:

II edycja IT Future Expo już za nami!

it_future_expo_2015-1Kolejny raz Warszawa stała się stolicą IT za sprawą targów IT Future Expo, które odbyły się  w dniach 10-11 czerwca 2015 na Stadionie Narodowym. To największa impreza targowa B2B branży informatycznej w Polsce. Zaskakujące pomysły Wystawców, konkursy, gry i wspaniałe prezentacje przyciągnęły wielu Zwiedzających!

Targi zorganizowane zostały pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Wydarzenie przyciągnęło kadrę zarządzającą oraz duże grono specjalistów IT, odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury informatycznej firm. Jak na branżową imprezę zamkniętą, frekwencja przerosła nasze oczekiwania. Łącznie, czynny udział w targach wzięło ponad 2 500 Zwiedzających. Pokazuje to, jak duże jest zapotrzebowanie na wykorzystanie technologii informatycznych we współczesnych firmach.

it_future_expo_2015-154Mimo, że IT Future Expo to typowe wydarzenie targowe, podczas którego w szczególności istotna była możliwość  nawiązania nowych relacji biznesowych, to nie zabrakło również imprez towarzyszących. Do ciekawszych należała Gala IT Future Awards, Konferencja IT Future Congress oraz informatyczne targi pracy IT Career Summit. Dodatkową atrakcją była strefa relaksu! 10 czerwca podczas Gali, wyłoniliśmy Laureatów Konkursu Liderzy IT 2015 w 16 kategoriach. W trakcie wieczornego wydarzenia mieliśmy możliwość wysłuchać także debaty ekspertów branżowych nt. bezpieczeństwa IT. Wieczór dopełnił występ artystyczny młodej aktorki oraz uzdolnionej wokalistki – finalistki programu ?The Voice of Poland? – Katarzyny Sawczuk.

Co natomiast o wydarzeniu mówią sami Wystawcy? Podkreślają przede wszystkim jakość oraz ilość nawiązanych kontaktów.

  • “Nasze wrażenia z targów – pozytywne. Dobrze dobrana grupa odbiorców, logicznie rozplanowane stanowiska i fajna atmosfera”

                                                                                              Katarzyna Kolosa, Techiona International

  • “Naprawdę wspaniałe wydarzenie. Poznałam wiele osób z działów IT, wiele osób z naszej branży. Także warto było tutaj być”

                                                                              Anna Szlejter, AirWatch

  • “Targi dobrze wpasowane w nasz profil firmy poszukującej możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami korporacyjnymi oraz przedsiębiorcami. Przez klika godzin mieliśmy naprawdę co robić w parę osób co świadczy o dużym zainteresowaniu naszymi rozwiązaniami dla sektora B2B oraz targami”Adam Adamczyk, Deskdoo

 

  • ?Targi IT Future Expo w Warszawie, odwiedziło wielu ciekawych i wartościowych uczestników, którzy stanowią grupę naszych potencjalnych Klientów?

    Maciej Dzik, JM Elektronik
  • “Targi były dla nas miejscem wartościowych spotkań merytorycznych. Nasza firma miała okazję zaprezentować swoją ofertę zarówno wielu odwiedzającym targi, jak i współwystawcom. Organizacja spełniła nasze oczekiwania.”

                                                                              Kamila Kozłowska, Ryszard Jarza Translations

  • “Możemy powiedzieć, że targi były udane. Bardzo dobra lokalizacja Targów umożliwiała przybycie sporej ilości osób zainteresowanych. Dobre dotarcie do grupy osób zainteresowanych i powiązanych z branżą. Z tego co mogliśmy zaobserwować, na Targach nie było ludzi “przypadkowych”

                                                                              Alicja Domżała, Praca.pl

  • ?Życzymy dalszego rozwoju, aby każde kolejne targi były tak owocne jak tegoroczne, oraz być może, aby rozszerzono swoją działalność na więcej miast w Polsce”

                                                                                              Anna ChristJurczak, domeny.pl

 

Miło nam także przedstawić wyniki wielkiej, informatycznej rywalizacji oraz zaprezentować Zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu Liderzy IT 2015:

  • Iron Mountain z produktem System E-Vault w kategorii: Backup & Storage Leader – backup i archiwizacja
  • Motabi z produktem Motabi Intelligence w kategorii: BI Trends – business intelligence
  • IT Works z produktem Atmosfera ITSM w kategorii: BPM Leader – zarządzanie procesami biznesowymi
  • Deskdoo z produktem descdoo.com w kategorii: Cloud Computing – rozwiązania w chmurze
  • 3S z produktem 3S Data Center w kategorii: Data Center Leader – centrum danych
  • Trol Intermedia z produktem 2ClickShop w kategorii: E-commerce Innovation – rozwiązania dla handlu internetowego
  • Acrebit z produktem Microsoft Dynamics NAV 2015 w kategorii: ERP Trends – systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa
  • Pretius z produktem Pretius Sales Commission w kategorii: Industry Dedicated IT Solutions – informatyczne rozwiązania branżowe
  • APC by Schneider Electric z produktem SRT66KXLI, Smart-UPS SRT 6000VA 230V w kategorii: Infrastructure Innovation – infrastruktura fizyczna
  • GranateSEO z produktem GranateSEO w kategorii: Innovative IT Startup – startup w IT
  • Strong Signage z aplikacją Strong Signage w kategorii: Innowacja Roku 2015
  • pl z certyfikatem SuperFast Multidomain Wildcard SSL w kategorii: IT Security – bezpieczeństwo IT
  • Infomex z kompleksowymi, dedykowanymi rozwiązaniami teleinformatycznymi dla Biznesu w kategorii: IT Services Leader – usług IT
  • AirWatch z produktem AirWatch by VMware w kategorii: Mobile Trends – rozwiązania mobilne
  • Axence z produktem Axence nVision w kategorii: Network – infrastruktura sieciowa
  • Fujitsu ze skanerem dokumentowym Fujitsu N7100 w kategorii: Workflow Management ? obieg dokumentów


Życzymy sukcesów w dalszym rozwoju rozwiązań i usług wszystkim Laureatom konkursu, firmom nominowanym oraz wystawcom!

Czy IT Future Expo odniesie taki sam sukces przy kolejnej edycji we Wrocławiu? Zapraszamy 26 listopada na Stadion Wrocław!

www.itfuture.pl

 

Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński: autor, badacz i praktyk analizy systemowej organizacji: Od roku 1991 roku, nieprzerwanie, realizuje projekty z zakresu analiz i projektowania systemów, dla urzędów, firm i organizacji. Od 1998 roku prowadzi samodzielne studia i prace badawcze z obszaru analizy systemowej i modelowania (modele jako przedmiot badań: ORCID). Od 2005 roku, jako nieetatowy wykładowca akademicki, prowadzi wykłady i laboratoria (ontologie i modelowanie systemów informacyjnych, aktualnie w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.) Oświadczenia: moje badania i publikacje nie mają finansowania z zewnątrz, jako ich autor deklaruję brak konfliktu interesów. Prawa autorskie: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt. 1) lit. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzegam, że dalsze rozpowszechnianie artykułów publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione bez indywidualnej zgody autora (patrz Polityki Strony).

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Marcin Karczewski

    Bardzo się cieszę, że ktoś jeszcze mówi głośno o tym problemie.

    Reprezentuję grupę dostawców oprogramowania, tak często “obsmarowywanych” w Twoich artykułach ;), zgadzam się jednak z koniecznością odejścia od ideału monolitycznego systemu ERP.
    Przeważnie namawiamy naszych klientów na integrację z gotowymi rozwiązaniami oraz podeście modułowe (nie zawsze w obrębie jednej aplikacji) i często natrafiamy na ścianę w postaci dofinansowania ze środków z UE. W mojej ocenie wpędzają one klientów w pułapkę “waterfallu” narzucając sztywne ramy czasowe i kosztowe całego projektu oraz lobbując za “zintegrowanymi systemami” ERP, B2B itp.

    Masz jakieś doświadczenia z tego typu projektami dofinansowanymi z UE? Jak sobie radzisz z takimi przypadkami?

    1. Jaroslaw Zelinski

      Generalnie, w moich oczach, obecne projekty UE jak i przetargi to bardzo często masakra, i to nie jest tylko moja opinia a także (co ciekawe) prawników.

      Mam bardzo złe opinie o wszelkich projektach planowanych na dłużej niż rok, to powinny być programy a nie projekty. Zarówno UE jak i PARP wymagają harmonogramu i opisu produktów na starcie projektu, obie procedury są bardzo podobne, mam wrażenie, że zamiast chronić sponsora (EU, Państwo) i beneficjenta, chronią wyłącznie tego kto wygra taki przetarg. Niemalże zablokowany (poziom biurokracji i wymaganych zgód) mechanizm zarządzania zmianą zakresu powoduje, ze zakres jest betonowany w momencie uruchomienia projektu. Nie raz widziałem bezsensownie realizowane, zbędne wymagania tylko dlatego, że nie opłaciło się zmienić specyfikacji.

      Ja sobie radzę z tym tak, że zaczynam u klientów od analizy biznesowej i wymagań biznesowych, tu produktem jest architektura przyszłego systemu a ta bardzo rzadko jest u mnie monolitem. Potem mają miejsce kolejne “pojedyncze” wdrożenia kolejnych komponentów systemu, w tym klient ma pełną swobodę decyzji o kontynuacji lub rezygnacji z komponentu, zmianie wymagań wobec komponentu, gdy nadejdzie pora jego wdrożenia. Każda umowa z dostawca ma zapis o możliwości i procedurze zaprzestania realizacji projektu.

      Moim zdaniem jeżeli kupujący (obojętnie czy to projekt UE czy PZP) jest nastawiony na efekt a nie na wyciąganie kasy, to jest to do zrobienia “po ludzku”.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.