Dzisiaj pokazała się wersja 14.2 pakietu Visual-Paradigm. Podstawową nowością w wersji 14.2 są diagramy czysto biznesowe, które w czytelny sposób pokazują “biznesowy” proces analizy, działania na każdym jej etapie. Stanowią także sobą plan działania. Struktury TOGAF czy Siatki Zachmana są dla normalnego zjadacza chleba nieczytelne, teraz w końcu można szybko przygotować diagram poglądowy taki jaki chce zobaczyć klient: kilka pagoników, pod każdym wypunktowane kluczowe elementy. Śladowanie zagwarantowane na każdym etapie..
Na stronie What’s New in Visual Paradigm, poza innymi nowymi detalami znajdziecie zupełnie nową rzecz:
Customer Journey Mapping [1]
Customer Journey Mapping jest najczęściej definiowane jako wizualizacja “historii” klienta od momentu gdy określił swoje cele i potrzeby, poprzez odczucia i bariery w kontaktach z nami, aż do zrealizowania zamówienia, na całej tej drodze. To narzędzie pozwalające zebrać wiedzę o kliencie i jego zachowaniach i potrzebach w jednym miejscu, w postaci zrozumiałej dla biznesu, czyli w takiej jaką jest w stanie bez dodatkowych szkoleń zrozumieć, zweryfikować i zaakceptować. Jest to informacja ogólna ale doskonale nadaje się do określenia np. zakresu projektu analitycznego i wdrożeniowego. Poniżej krótka prezentacja (i tutorial zarazem).
Polecam też ciekawy opis tego do czego służy i jak może wyglądać: http://blog.uxeria.com/10-najciekawszych-przykladow-customer-journey-map/ .