Blog Analityka Projektanta Blog Analityka Projektanta
"Jeżeli nie potrafisz czegoś dobrze narysować, to znaczy że nadal tego nie rozumiesz..."
Dziedziczenie - anatomia trzydziestopięcioletniego błędu
Wprowadzenie Czym jest dziedziczenie? Dziedziczenie umożliwia tworzenie nowych klas, które ponownie wykorzystują, rozszerzają i modyfikują zachowanie zdefiniowane w innych klasach. Klasa, której elementy są dziedziczone, nazywana jest klasą bazową, a klasa, która dziedziczy te elementy, nazywana jest klasą pochodną. Klasa pochodna może mieć tylko jedną bezpośrednią klasę bazową. Konstrukcja ta wywodzi sie z generalizacji: jej założeniem było usuwanie z kodu domniemanych redundancji na wzór pojęciowego związku generalizacji. Kluczowy problem polega na tym, że takie podejście czyni z każdej aplikacji monolit o bardzo złożonej strukturze kodu źródłowego. Problem w tym, że formalnie dziedziczenie nigdy nie było cechą (istotą) obiektowego paradygmatu programowania,…
Dowiedz się więcej
Blog Analityka Projektanta
"Jeżeli nie potrafisz czegoś dobrze narysować, to znaczy że nadal tego nie rozumiesz..."
linkedin 
Unsubscribe   |   Manage your subscription   |   Zobacz online
Jarosław Żeliński IT-Consulting
Centrum Offices, 214 Union St., AB10 1TL, Aberdeen, UK.
(c) Jarosław Żeliński
Jarosław Żeliński IT-Consulting
Centrum Offices, 214 Union St., AB10 1TL, Aberdeen, UK.
(c) Jarosław Żeliński