Did you know that:

  • 70% of all project failures are as a result of poor requirements.
  • There is a 60% time and cost premium to be paid on projects with poor quality requirements.
  • As the projects get more interdepartmental and complex, the failure rate rises.
  • It costs 80 times as much to fix defects after delivery, than at the specification stage.
  • 74 per cent of all companies have immature requirements practices.
  • Large scale systems project fail with alarming regularity. A typical project over-ran its budget by 189% and over-ran its schedule by 222%.
  • Average project has about 30% rework. This means that for every Kshs 1,000,000, Kshs 300,000 is spent redoing something that was thought to be complete.
  • The average company with low requirements maturity wastes 34% of the organization?s IT development budget.
  • 68% of companies simply did not use the necessary competency in requirements discovery at the start of their project to assure project success.

Source: IAG Business Analysis Benchmark, 2008 (za http://www.iag.biz/resources/library/business-analysis-benchmark.html)

Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński: Po ukończeniu WAT w 1989 roku pracownik naukowy katedry Transmisji Danych i Utajniania. Od roku 1991 roku, po rozpoczęciu pracy w roli analityka i projektanta systemów przetwarzania informacji, nieprzerwanie realizuje kolejne projekty dla urzędów, firm i organizacji. Od 1998 roku prowadzi także samodzielne studia i prace badawcze z obszaru analizy systemowej i modelowania systemów (modele jako przedmiot badań: ORCID), publikując je nieprzerwanie na tym blogu. Od 2005 roku, jako wykładowca akademicki wizytujący (nieetatowy), prowadzi wykłady i laboratoria (ontologie i modelowanie systemów informacyjnych, aktualnie w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.). Od 2020 roku na stałe mieszka w Szkocji (Zjednoczone Królestwo), nadal realizuje projekty dla firm i organizacji także w Polsce.

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Jacek Rybicki

    Czy są jakieś raporty o tym ile firma musi stracić, żeby zmienić swoje podejście do np. zarządzania wymaganiami?

    1. Jarek Żeliński

      Hm… trudno mi powiedzieć, nie spotkałem… ale 100% moich klientów to firmy po przejściach więc chyba trzeba coś stracić, ale nie wiem jaki jest próg…;), nie raz mam wrażenie, że to nie przeszkadza developerowi a klient płaci bo nie wie, że przepłaca, czasami jednak klient “coś czuje” i … mam klienta …

Dodaj komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.