Spis treści
Poniżej można zamówić standardowe przedpłacone produkty i usługi oraz poprosić o ofertę na usługi wymagające dodatkowych ustaleń. Zamawiając usługi oświadczasz, że znasz Ogólne Warunki Świadczenia Usług (https://it-consulting.pl/zasady-wspolpracy-i-zawierania-umow/)

Płatności elektroniczne realizuje i ubezpiecza firma Dotpay Spółka Akcyjna. Podstawowym identyfikatorem płatnika jest adres email osoby podany przy realizacji płatności drogą elektroniczną. Po dokonaniu płatności wystawiany jest dowód wpłaty (paragon). Faktury VAT są wystawiane na żądanie w ciągu 7 dni od dnia otrzymania dowodu wpłaty, po podaniu numeru NIP. Składając Zamówienia oświadczasz, że zapoznałaś(eś) się z Polityką strony, Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usługi a także, że znasz i akceptujesz kompetencje i dorobek Wykonawcy usługi. Jeżeli przedmiotem zakupu jest dokument (plik do pobrania), po realizacji płatności system przekieruje automatycznie na plik do pobrania.

Konsultacje i ekspertyzy
Zasady płatności
Z uwagi na charakter usług eksperckich i prawa autorskie, usługi polegające na udzielaniu konsultacji i opracowywaniu ekspertyz, są przedpłacone i zgodnie z prawem, nie podlegają zwrotowi. Jeżeli potrzebują Państwo dokumentu proforma do przedpłaty, proszę wypełnić otrzymany w potwierdzeniu płatności formularz. Usługi te są oferowane osobom fizycznym (zawsze wystawiam paragon) i podmiotom (wystawiam faktury VAT na żądanie). Wydanie produktu (Art. 348. K.C.) polega na udostępnieniu go drogą elektroniczną poprzez przesłanie odnośnika do pobrania.
Realizacja
Wszelkie krótkie kontakty ad-hoc drogą: telefoniczną, email, pytania pod artykułami, są bezpłatne. Jednak udzielanie pisemnych odpowiedzi na pytania wymagające przygotowania, rozmowy zaplanowane na >10 minut, rozliczane są wg. poniższych zasad:
- Krótka opinia ekspercka na jeden określony temat, pomoc w rozwiązaniu problemu, jednorazowe konsultacje: pisemna ekspertyza plus tele- video- rozmowa podsumowująca ok. 1 godz., (584.25 PLN brutto).
- Przygotowanie i wygłoszenie referatu merytorycznego na określony temat, trwającego do 1 godz. (922,50 PLN brutto).
- Recenzja przekazanych dokumentów, plus tele- video- rozmowa podsumowująca (3.690,00 PLN brutto), przykłady najczęściej recenzowanych dokumentów:
- umowy na wdrożenie oprogramowania,
- dokumenty analizy przedwdrożeniowej (koncepcje wdrożenia),
- analizy biznesowe i specyfikacje wymagań.
Realizacja:
- przedpłata (kliknięcie w podany link z kwotą),
- po dokonaniu wpłaty następuje przekierowanie na formularz treści zlecenia,
- potwierdzenie przyjęcia zamówienia i realizacja.
Jeżeli Twoja firma realizuje przedpłaty na podstawie dokumentów proforma, skorzystaj z formularza: Zamówienie Opinii Eksperckiej.
Usługi ryczałtowe: Aktualizowany Model Organizacji
Model organizacji: struktura organizacyjna, aktualne mapy i modele procesów biznesowych oraz aktualna architektura systemów IT i ich integracji, wraz z mapowaniem procesów biznesowych na systemy IT. Jest to podstawowy dokument pozwalający podejmować wszelkie decyzje organizacyjne, także te o utrzymaniu, modyfikowaniu i wdrażaniu oprogramowania. Dokument ten to także dokumentacja know-how organizacji. Mając taki dokument (nazywany też często Architektura Korporacyjna) już nigdy nie będzie potrzebna każdorazowa kolejna kosztowna i trwająca w czasie „Analiza Biznesowa”.
Jeżeli masz oprogramowanie (system), który żyje w Twojej organizacji (lub u Twojego klienta) więc jest cyklicznie aktualizowany o nowe lub zmienione funkcjonalności i uważasz, że potrzebujesz Analityka Biznesowego na pełny etat to…
…rozwiązaniem jest osoba, która raz wykona i będzie utrzymywała aktualny model procesów biznesowych oraz model (modele) opisujący to oprogramowanie (wymagania biznesowe, struktury danych, architektura integracji); każda nowa potrzeba biznesowa czyli nowe wymaganie, to weryfikacja możliwości realizacji, aktualizacja (uzupełnienie) tej dokumentacji oraz przekazanie jej do developera jako kolejna specyfikacja wymagań. Jest to praca wymagająca ustalonego czasu reakcji a nie pełnego etatu.
Usługa polega na opracowaniu modelu ww. dokumentacji, utrzymywaniu jej aktualności i udostępnianiu na każde życzenie. W dowolnym momencie dostarczany jest kontekstowy wyciąg (tak zwana perspektywa) dopasowany do celu, adresata i kontekstu. Usługa rozliczana jest miesięcznym ryczałtem jako dyspozycyjność: koszt zależy od oczekiwanej dyspozycyjności (już od 3 tys. netto/m‑c, obejmuje także niezbędne, bezpieczne oprogramowanie w chmurze).
Jesteśmy zainteresowani dedykowaną ofertą…
Usługi jednorazowe z zakresu analizy, dokumentowania wymagań i projektowania systemów
Umowy o dzieło – audyty i projektowanie
Przedmiotem usługi jest analiza materiałów źródłowych i opracowanie na ich podstawie sformalizowanej dokumentacji, stanowiącej – zależnie od celu Zamawiającego: dokumentację (model) stanu faktycznego, analizę i rekomendacje zmian, opracowanie i udokumentowanie wymagań na rekomendowane rozwiązania. Pod pojęciem rozwiązania rozumiemy zmiany organizacyjne i/lub nowe (rozwijane) oprogramowanie (opis logiki i architektury biznesowej jako wymaganie).
Oferowane usługi:
- Audyt organizacji, podnoszenie efektywności.
- Analiza i Opracowanie Wymagań na Oprogramowanie.
- Standaryzacja dokumentów, cyfrowa transformacja.
- Wsparcie wdrożenia i nadzór merytoryczny, to usługa możliwa do zamówienia na każdym etapie od zawierania umowy z dostawcą począwszy.
- Opracowanie Opisu Przedmiotu Zamówienia dla systemu IT
- Opracowanie dokumentacji systemu na podstawie informacji od użytkownika lub developera. Sformalizowana dokumentacja procesów biznesowych, wymagań, architektury oprogramowania, wdrożenia; standardowe notacje OMG.org, weryfikacja spójności, kompletności i niesprzeczności modeli, analiza wpływu elementów systemu na całość organizacji (także przekazanie praw majątkowych do powstałego opracowania w formacie PDF wraz z wersją edytowalną).
- Stałe wsparcie merytoryczne lub nadzór autorski: ryczałt zależny od wymaganego czasu reakcji.
- Jeżeli reprezentujesz firmą, która jest już w trakcie wdrożenia i uważasz, że macie kłopot, zajrzyj na stronę: Ratowanie Wdrożeń.
Podstawowym źródłem informacji o oferowanych przeze mnie usługach i ich cenach dla standardowego zakresu analizy średniej firmy, jest dokument: Ogólne Warunki Świadczenia Usług ? Kodeks etyki. Wiążące są wyłącznie oferty złożone w odpowiedzi na przesłane zapytanie: Jesteśmy zainteresowani dedykowaną ofertą…
Kompletny dokument projektowy demo (PDF) zawierający udokumentowane (BPMN, UML) etapy analizy i projektowania można pobrać tu: Analiza Biznesowa i Opis Techniczny Oprogramowania
Podsumowanie czyli sam określ zakres i budżet swojego projektu
Bardzo trudno jest precyzyjnie określić detaliczny zakres prac na wczesnych etapach pracy analityka (analiza wymagań, projektowanie rozwiązania), ale bardzo ważne są terminy. Dlatego praca na etapie analizy i projektowania jest coraz częściej planowana jako określenie: tego co ma powstać (cel tworzenia opracowania), po co (kto jest adresatem opracowania i do czego go użyje) oraz na kiedy opracowanie ma powstać. Z reguły jest to dokument na tyle dokładny by na jego podstawie zawrzeć umowę z dostawcą rozwiązania, ale na tyle ogólny by nie blokował aktywnego reagowania na zmiany rynkowe zachodzące w toku realizacji projektu. Dlatego od momentu zawarcia umowy z dostawcą rozwiązania autor opracowania przechodzi w tryb nadzoru autorskiego i na bieżąco rozwija projekt systemu. Teraz przeczytaj artykuł: Wymagania umarły. Rozwiązaniem jest cykl życia produktu.
Koszt współpracy ze mną jest w 100% przewidywalny dla Zamawiającego. W moim przypadku jest to: stawka dzienna 500 GBP netto. UWAGA! Tak zwane pełne zaangażowanie analityka projektanta w projekcie to realnie wypełnienie czasem rzędu 10 – 30% w skali miesiąca (w czasie gdy mój klient przygotowuje mi materiały źródłowe lub opracowuje uwagi do treści bieżących prac, ja nie pracuję, a ten czas spędzam na uczelni, na badaniach, na nadzorze innych projektów). Nadzór autorski to średnie zaangażowanie rzędu jednego do dwóch dni (8 do 16 godzin) miesięcznie. Przeciętny projekt analityczny daje produkt po ok. 2 – 3 miesiącach, nadzór autorski trwa przez cały czas pracy dostawcy rozwiązania. Oznacza to, że realnie opracowanie audytu i wymagań na ERP kosztuje ok. 40 – 60 tys. PLN netto i trwa to ok. 3 miesiące. Nadzór autorski to ok. 3 tys. netto miesięcznie dla wdrożeń gotowych ERP i ok. 6 tys. miesięcznie netto w przypadku tworzenia i wdrażania systemów dedykowanych. Klient zawsze dostaje edytowalne pliki źródłowe i prawa majątkowe (wraz z prawem tworzeniu utworów zależnych) do treści moich opracowań.
W razie pytań, proszę o kontakt.
Bezpłatna pomoc i szkolenia

Szukając na początek bezpłatnej pomocy (a może wystarczy), proszę wpisać słowa kluczowe opisujące problem do wyszukiwarki u góry strony i zapoznać się z wynikiem wyszukiwania. Jeżeli treść znalezionego artykułu nie jest satysfakcjonująca, proszę w formularzu dyskusji pod nim opisać swój problem, odpowiem pod nim. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zdobywaniu wiedzy jako analityk projektant, zapraszam na moje Szkolenia.
Chcesz być na bieżąco informowany(a) o nowych publikacjach?
Ostatnia aktualizacja: