"Jeżeli nie potrafisz czegoś narysować, to znaczy że nadal tego nie rozumiesz…"

Architekt Korporacyjny w chmurze czyli

najkorzystniejszy kontrakt subskrypcyjny! Już od 150GBP miesięcznie za obsługę przez doświadczonego wykładowcę akademickiego oraz czynnego analityka i projektanta systemów! (ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY).

Mój standardowy produkt to umowa o stałej współpracy. W ramach zawartej umowy:

  • udzielam konsultacji ad-hoc z obszaru analizy i modelowania procesów biznesowych, wymagań na oprogramowanie, projektowania systemów, analizuje bezpieczeństwo proceduralne,
  • tworzę i utrzymuję on-line dokumentację procesów biznesowych i powiązanych z nimi systemów IT,
  • analizuję wymagania, projektuję nowe lub zmienione funkcjonalności w oprogramowaniu standardowym i dedykowanym,
  • nadzoruję merytorycznie prace dostawców oprogramowania,
  • wspieram merytorycznie zespoły analityków i projektantów systemów,
  • udzielam konsultacji z zakresu użytkowania oprogramowania Visual-Paradigm.

Wykupione z góry ryczałtowe godziny rozliczane są niższą stawką “retainer” (umowa retainter), godziny przepracowane ponad ryczałt rozliczane są standardową stawką T&M. Stała miesięczna liczba przedpłaconych godzin może być zmienia w każdym kolejnym okresie rozliczeniowym. Zlecenia ad-hoc bez umowy, rozliczane są bez upustów.

Standardowe Pakiety Usług

UWAGA! Z uwagi na charakter usług związanych w własnością intelektualną usługi te i ich produkty, nie podlegają zwrotowi, jednak zachowujecie Państwo prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Aby zachować bezpieczeństwo obu stron preferowane są krótkie okresy rozliczeń ryczałtowych (min tydzień, maksimum miesiąc). Na każde zapytanie odpowiadam estymacją kosztów lub projektem umowy ryczałtowej.

Produkty zamówione na specjalne lub indywidualne zamówienie: umowa o dzieło, nie podlegają zwrotowi, a umowa wypowiedzeniu (patrz Regulamin Świadczenia Usług).

Konsultacje ad-hoc

Opisz problem, zbierz dokumenty i wyślij do mnie: SPRAWA. Usługi ad-hoc są przedpłacone.

Po zapoznaniu się ze sprawą (strona A4 = 1800 znaków) odeślę potwierdzenie jej kwalifikacji. Wszelkie spotkania, których tematem są kwestie typu “co Pan o tym sądzi, co Pan by zaproponował” są rozliczane jak konsultacje on-line wg. aktualnych stawek.

Umowy ryczałtowe

Standardową ryczałtową usługą jest Utrzymanie. Analiza to usługa doprowadzająca firmę do stanu, w którym ma ona swoją pełną i aktualną dokumentacje. Wdrożenie to nadzór merytoryczny nad pracami dostawców systemów.

W moim przypadku: typowa analiza przygotowująca MŚP do wdrożenia ERP to ok 3 miesiące, wdrożenie ERP w takiej firmie trwa ok. roku, potem jest nadzór autorski (utrzymanie i rozwój).


Stawki wyliczeniowe ryczałtów i umów o dzieło

UWAGA! Klient ma dostęp do efektów pracy audytów i analiz “na bieżąco” na platformie komunikacyjnej. Z uwagi na charakter usług związanych w wartościami intelektualnymi (brak możliwości zwrotu) tak realizowane usługi eksperckie są przedpłacone (ryczałt). Standardowy okres rozliczeń ryczałtowych to jeden tydzień, maksymalny to jeden miesiąc. Termin wypowiedzenia (lub zmiany treści) umowy jest dla obu stron umowy jednakowy i równy przyjętemu okresowi opłaty ryczałtowej. Zapoznaj się z pełnym brzmieniem Regulaminu Świadczenia Usługi. Zapoznawanie się z dokumentami do analiz to także czas płatny.

Konsultacje i usługi z zakresu analizy biznesowej i projektowania oprogramowaniaCENA BRUTTO
Usługi ad-hoc (voucher, zadaniowy termin dostępności do 5 dni roboczych)(płatne z góry)
1. Audyt dokumentacji organizacji: sprawdzany jest stan posiadanej w firmie dokumentacji opisującej tę organizację, stanowi podstawę wyceny ewentualnych dalszych prac analityczno-projektowych.
2. Wydanie opinii w przedmiocie przekazanej dokumentacji (maks. 100 stron maszynopisu A4), produktem jest recenzja, lista wad dokumentacji, ryzyka, opinia prywatna dla sądu lub dla mediatora. Zależnie od woli zleceniodawcy jest to tak zwana ślepa lub otwarta recenzja (recenzowany nie wie lub wie kto jest recenzentem).
470 GBP
Wyjaśnienia do udzielonych ww. recenzji, pytanie i odpowiedź w formie pisemnej10 GBP
3. Stawka godzinowa konsultacje ad-hoc on-line bez umowy ryczałtowej.95 GBP
4. Całodniowe spotkanie on-line (8h w tym krótkie przerwy), warsztat, dedykowany mentoring, udział w pracach zespołu itp.700 GBP
Umowy ryczałtowe (retainer agreement na min. 3h/m‑c, zawiera utrzymanie platformy komunikacyjnej)(umowa ryczałtowa)
5. Bezzwrotne godziny wykupywane z góry w ramach stałej umowy ryczałtowej (zadaniowa dostępność, produkt pracy na następny dzień roboczy, praca asynchroniczna)50 GBP/h
6. Dodatkowe godziny ponad wykupiony ryczałt oraz spotkania on-line ad-hoc (T&M płatne po)75 GBP/h
7. Listy intencyjne i umowy ramowe, “opłata postojowa” (koszt: patrz pkt. 5.)ryczałt 3h
Warunki przyjmowania zleceń i zawierania umów
Przyjęcie zlecenia, zawarcie umowy, to elektroniczna akceptacja treści oferty. Na jej podstawie wystawiany jest dokument proforma (estymacja) lub faktura. Wpłata oznacza zawarcie umowy i rozpoczęcie jej realizacji. Stała współpraca (dłuższy projekt) to umowa na cykliczne zlecenia na z góry określony czas lub do wypowiedzenia (Retainer Agreement). Długość przedpłaconego okresu jest indywidualnie uzgadniana (wielokrotność tygodnia, maksimum jeden miesiąc). Ryczałtowa forma współpracy i rozliczeń stanowi zabezpieczenie ryzyka po obu stronach umowy, a także daje najkorzystniejszą stawkę Klientom. Projekty są harmonogramowane jako fixed-price, to znaczy, że każdy etap prac to każdorazowo z góry ustalony przez strony zakres i koszt.Powyższe stawki obowiązują pod warunkiem stosowania oferowanej Metody analizy biznesowej i projektowania oraz Metody zdalnej komunikacji.
UWAGA! Na etapie ofertowania wiążąca są wyłącznie zakres i czas realizacji, żadne terminy nie są gwarantowane. Jedyną formą zagwarantowania sobie terminów mojej dostępności jest podpisanie umowy.
Tabela usług i stawek (nie jestem płatnikiem podatku VAT). Wszelkie celowe spotkania w toku realizowanych umów to także płatny czas projektowy.
  • Komunikacja:
  • Wszystkie usługi świadczone są zdalnie z terenu Wielkiej Brytanii.
  • Koszty wyjazdów do siedziby Zamawiającego: takie wizyty to wyjątkowe, incydentalne zdarzenia, każdorazowo pokrywa je Zamawiający: jest to ok. 200 GBP przelot w dwie strony plus koszt hotelu (w klasie IBIS Budget lub analogiczna, ok. 50-70GBP/doba), wynajem samochodu (jeśli konieczne) <20GBP/doba, refakturowane są faktyczne koszty (bez wyżywienia).
  • UWAGA! Nie akceptuję rozliczeń typu “success fee”.

Masz problem z określeniem zakresu ale znasz swój budżet?

Napisz jaki masz budżet i ile masz czasu na analizy. Opisz problem, załącz ewentualne dokumenty źródłowe, jeżeli ich treść stanowi tajemnice przedsiębiorstwa oznacz to w ich treści. Do bezpiecznego przekazania mi tych informacji skorzystaj z FORMULARZA. Po zapoznaniu się z problemem, odeślę propozycje umowy fixed-price.

Gwarancja udzielana na wykonane opracowania, nadzór autorski

  1. Jako autor gwarantuję spójność, kompletność i niesprzeczność opracowań oraz zgodność z deklarowanymi w nich standardami.
  2. Gwarancja dotyczy opracowań wykonanych w ramach umowy o dzieło, z przekazaniem praw majątkowych do ich treści, dalej Dokumentacji.
  3. Dokumentacje są objęte standardową 60 dniową gwarancją.
  4. W ramach gwarancji, jako autor Dokumentacji, usuwam wszelkie stwierdzone w niej wady merytoryczne.
  5. Złożenie reklamacji wymaga:
    • wskazania wadliwej treści w opracowaniu,
    • wskazania podstawy uznania jej za wadliwą,
    • przekazania reklamacji drogą (metodą) ustaloną w umowie na wykonanie reklamowanego opracowania (plan komunikacji, zasady współpracy stron),
    • adresatem reklamacji jest autor opracowania wskazany w umowie na jego wykonanie.
  6. Gwarancję można przedłużyć o kolejne miesiące (10% wartości opracowania/jeden m-c).
  7. Nadzór autorski to gwarancja połączona z bieżącą aktualizacją i rozwojem Dokumentacji w toku wdrażania rozwiązań w niej opisanych, oraz udzielanie bieżących wyjaśnień. Koszt tej usługi jest ustalany każdorazowo na bazie powyższych stawek jako umowa retainer agreement.

Plan komunikacji, zasady współpracy stron

Platformy pracy asynchronicznej.

Co do zasady pracuję zdalnie a znakomita większość mojego czasu dla klientów to komunikacja asynchroniczna. Dzięki temu uzyskuję bardzo wysoką efektywność a klienci zyskują znacznie więcej za znacznie taniej.

Ja i mój klient, na każdym etapie, mamy wzajemny wgląd w swoje dokumenty: ich treść i terminy dostarczenia. Są one bezpieczne i dostępne on-line, co daje moim klientom poczucie bezpieczeństwa i niezależności. Strona IT-Consulting.pl to moja platforma publikacji treści na temat moich kompetencji i warsztatu: to moja oferta merytoryczna. Freshbooks.com to platforma obsługująca on-line oferty, umowy, faktury i płatności. Postmania do platforma, na której on-line powstają moje opracowania, dostępne także 0n-line do recenzji i wymiany danych z zespołem projektowym analizowanej organizacji.

Przykłady produktów mojej pracy

Przykładowe produkty mojej pracy są bezpłatnie dostępne do zapoznania się:

  1. System dla Kancelarii Senatu
  2. System obiegu spraw o dokumentów dla Żandarmerii Wojskowej

Dokumenty te w 100% powstawały zdalnie i zdalnie był realizowany nadzór nad realizacją. Projekty te pod moim nadzorem zostały zrealizowane w pierwszym terminie i budżecie. Zamawiający ma prawa majątkowe do projektu i powstałego dla niego oprogramowania. Niebyło żadnych protestów i reklamacji jakości treści tych dokumentów. Projekty dla sektora prywatnego realizują tak samo (z uwagi na podpisane NDA nie mogę ich jednak opublikować).

Umowy, rozliczenia, faktury

Szczegóły na stronie Kontakt.

Materiały do pobrania

Prezentacja opisująca cele i sposób realizacji Analizy Biznesowej i Specyfikowania Wymagań: Analiza systemowa organizacji: opracowanie modelu jej działania, cel i szukanie rozwiązań oraz ich wdrażanie.

Opis powstawania produktów mojej pracy zawiera artykuł Analiza Biznesowa i Opis Techniczny Oprogramowania. Opis metod projektowania i dokumentowania oprogramowania dedykowanego zawiera artykuł: ICONIX komponentowo zorientowany, zwinny standard projektowania oprogramowania.

Jaroslaw Zelinski IT-Consulting
Centrum Offices, 214 Union St.,
Aberdeen AB10 1TL, UK.
tel.: +44 7506 613 650, info @ jaroslawzelinski.biz