Inżynier systemów biznesowych i projektant oprogramowania. Jestem pomostem między biznesem a deweloperem.
Cały mój blog to rzetelna, poparta literaturą źródłową, stale aktualizowana wiedza. Masz to za darmo! Mój czas i moje umiejętności kupisz tu!
Expert w chmurze
najkorzystniejszy kontrakt subskrypcyjny na rynku! Już od 150GBP miesięcznie za obsługę przez doświadczonego wykładowcę akademickiego oraz czynnego analityka i projektanta systemów! (ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY). Dodatkowe zasoby angażowane dla Państwa komfortu i bezpieczeństwa to trzech dostawców ww. platform chmurowych i dwa serwisowane biura: w Aberdeen i w Warszawie.
Przedmiotem oferty/umowy jest realizacja projektu analizy potrzeb i opracowania designu systemu. Pod pojęciem design systemu rozumiemy opracowanie jego wewnętrznej architektury i mechanizmu jego działania. Jako ekspert dziedzinowy, oferuję również konsultacje z obszaru analizy biznesowej i designu systemów w ramach usług ad-hoc lub stałych umów o współpracy (załączniki do Umów: Regulamin Świadczenia Usługi , Współdziałanie Stron).
UWAGA! Z uwagi na charakter usług związanych w własnością intelektualną ich produkty nie podlegają zwrotowi. Zawierając stałą umowę zachowujecie Państwo prawo odstąpienia od niej bez podania przyczyny dodatkowych opłat z miesięcznym terminem wypowiedzenia.
Produkty zamówione na specjalne lub indywidualne zamówienie to umowa o dzieło, nie podlegają one zwrotowi a umowa nie podlega wypowiedzeniu. Ceny publikowane są w GBP z uwagi na obecne (od 2020 roku) miejsce rejestracji prowadzonej działalności i moją rezydencje podatkową w UK.
Pakietowe usługi ad-hoc
Opis (usługi ad-hoc są przedpłacone w 100%, czas realizacji do 5 dni roboczych, realizowane zdalnie) | Cena brutto |
---|---|
Pakiet: Całodniowe spotkanie on-line (jeden dzień – 8h, w tym krótkie przerwy), dedykowany warsztat, szkolenie na wybrany temat, aktywny udział w pracach zespołu itp. | £700 |
Pakiet: Audyt i recenzja dokumentacji projektu systemu informacyjnego. Objętość materiału do audytu maks. 50 stron maszynopisu A4, produktem jest recenzja zawierająca uwagi, rekomendacje i ryzyka. | £470 |
Pakiet: Recenzja oraz analiza spójności, niesprzeczności i kompletności: Regulaminu Usługi, Regulaminu Współpracy, Regulaminu Reklamacji, itp., opracowanie mapy i modeli procesów biznesowych na ich podstawie (materiał źródłowy do 10 stron A4, ). | £270 |
Pakiet: Recenzja umowy na wykonanie lub dostarczenie, i wdrożenie oprogramowania. Recenzowany jest opis przedmiotu umowy/zamówienia, także jako przedmiot prawa autorskiego i ochrony know-how. | £850 |
Standardowe umowy o dzieło i na nadzór merytoryczny dla firm
Standardową usługą jest Wsparcie. Analiza to usługa doprowadzająca firmę do stanu, w którym ma ona swoją pełną i aktualną dokumentacje. Dodatkowym etapem tej usługi może być specyfikowanie wymagań na oprogramowanie. Wdrożenie to etap nadzorów merytorycznych nad pracami dostawców oprogramowania.
Każdy etap to osobna niezależna umowa, czyli w danej chwili można wybrać dowolną z nich, zależnie od potrzeb firmy. W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt: Formularz Kontaktowy. Poniższa kolejność (od lewej) to typowe postępowanie w przypadku projektów wdrożeniowych.
Analiza
- Zebranie materiałów źródłowych
- Analiza i modelowanie procesów biznesowych
- Analiza i modelowanie przepływu i architektury danych
- Projektowanie rozwiązania
- Wymagania na system
- Komunikacja
- umowa o dzieło (ok. 3 m-ce)
Wdrożenie
- Recenzowanie dokumentów dostawców systemów
- Zarządzanie dokumentacją
- Aktualizacja modeli procesów i procedur
- Zarządzanie wymaganiami
- Komunikacja
- spotkanie raz w tygodniu
- ryczałt (ok. rok)
Wsparcie
- Wsparcie na żądanie
- Utrzymywanie i udostępnianie aktualnej dokumentacji procesów i systemów
- Generowanie kontekstowych specyfikacji, recenzowanie dokumentów na żądanie
- Komunikacja
- ryczałt godzinowy
Powyższe ceny to uśrednione wartości. Typowa analiza przygotowująca MŚP do wdrożenia systemu wspierającego zarządzanie to ok 3 miesiące. Wdrożenie systemu np. ERP w takiej firmie trwa ok. roku, potem jest utrzymanie i rozwój wymagań i dokumentacji procesów. Wdrożenia i wsparcie to elementy nadzoru autorskiego. Ostateczna oferta zawsze wymaga indywidualnej wyceny.
UWAGA! Każdy mój klient ma dostęp do efektów pracy audytów i analiz „na bieżąco” na platformie komunikacyjnej. Okres rozliczeń ryczałtowych to jeden miesiąc, minimalny to jeden tydzień. Termin wypowiedzenia (lub zmiany treści) umowy jest dla obu stron umowy jednakowy i równy przyjętemu okresowi rozliczeń. Zapoznaj się z pełnym brzmieniem Regulaminu Świadczenia Usługi.
Opis (SLA: Service Level Agreement to czas podjęcia zadania, zlecenia ad-hoc oraz umówienie spotkania on-line zawsze trwa do 5 dni roboczych, usługi ad-hoc bez zawartej umowy są przedpłacone w 100%.) | Stawka jednostkowa brutto |
---|---|
Stawka godzinowa ad-hoc | £95 |
Stawka godzinowa kontraktowa, fakturowane wg. faktycznego zaangażowania (wymagana umowa na dyspozycyjność) | £75 |
Umowa na dyspozycyjność, opłata miesięczna | £100/m-c |
Retainer to umowa na „wynajem eksperta” polega na bezzwrotnym wykupieniu godzin z góry „półtorej godziny w cenie godziny” (czyli 2/3 stawki kontraktowej, niewykorzystane godziny nie przechodzą na kolejny miesiąc). Nadzór autorski to utrzymanie i aktualizacja dokumentacji, jest to zawsze retainer min. 3h/m-c. Dla firm: min. 3 godziny/m-c (firma dostarcza listę uprawnionych do korzystania z usługi) Dla osób fizycznych: min 1 godzina/m-c (uprawniona jest jedna osoba, email) | 2/3 stawki kontraktowej |
Mikro-konsultacje: pytania pozwalające na odpowiedz w formie maks. jednostronicowego opisu | rozliczane jako kwadrans |
Przyjęcie zlecenia, zawarcie umowy, to elektroniczna akceptacja treści oferty. Na jej podstawie wystawiany jest dokument proforma (estymacja) lub faktura. Wpłata oznacza zawarcie umowy i rozpoczęcie jej realizacji. Stała współpraca (dłuższy projekt) to umowa na cykliczne zlecenia na z góry określony czas lub do wypowiedzenia (Retainer Agreement). Długość przedpłaconego okresu jest indywidualnie uzgadniana (wielokrotność tygodnia, maksimum jeden miesiąc). Ryczałtowa forma współpracy i rozliczeń stanowi zabezpieczenie ryzyka po obu stronach umowy, a także daje najkorzystniejszą stawkę Klientom. Projekty są harmonogramowane jako fixed-price, to znaczy, że każdy etap prac to każdorazowo z góry ustalony przez strony zakres i koszt.
Przykłady kosztów usług wsparcia merytorycznego i nadzoru autorskiego:
- 3 godziny w miesiącu:
- stawka ad-hoc: 3 x 95 GBP = 285 GBP
- umowa ryczałtowa: 100 GBP + 3 x 75 GBP = 325
- umowa retainer: 3 x 50 GBP = 150
- 10 godzin w miesiącu:
- stawka ad-hoc: 10 x 95 = 950 GBP
- umowa ryczałtowa: 100 GBP + 10 x 75 GBP = 850 GBP
- umowa retainer 10h: 10 x 50 GBP = 500 GBP
- umowa retainer 5h: 5 x 50 GBP + 5 x 75 GBP = 625 GBP
- 20 godzin w miesiącu:
- stawka ad-hoc: 20 x 95 = 1900 GBP
- umowa ryczałtowa: 100 GBP + 20 x 75 GBP = 1600 GBP
- umowa retainer 10h: 10 x 50 + 10 x 75 GBP = 1250 GBP
- umowa retainer 20h: 20 x 50 GBP = 1000 GBP
- mikrokonsultacje:
- stawka ad-hoc: 0,25 x 95 GBP = 23,75 GBP (płatne z góry)
- retainer: cztery porady w miesiącu w cenie 50 GBP (płatne z góry)
Komentarz:
- usługi ad-hoc są największym kosztem i mają niskie SLA ale nie wymagają zawierania żadnej umowy, realizowane są bazie zlecenia i 100% przedpłaty, zalecany dla sporadycznych potrzeb,
- umowa ryczałtowa wymaga umowy, stałej opłaty za gotowość ale pozwala obniżyć koszty, zalecana dla stałej współpracy i trudnych do zaplanowania zadaniach,
- umowa retainer jest kosztowo najkorzystniejsza jednak godziny są wykupywanie bezzwrotnie z góry, czas dodatkowy jest rozliczany jak w ryczałcie, zalecana dla stałej współpracy w projektach o stabilnej pracochłonności, oraz jako umowa na utrzymanie i aktualizację dokumentacji i pozostawaniu w gotowości (min. 3h/m-c).
Plan komunikacji, zasady współpracy stron
Co do zasady pracuję zdalnie a znakomita większość mojego czasu dla klientów to komunikacja asynchroniczna. Dzięki temu uzyskuję bardzo wysoką efektywność a klienci zyskują znacznie więcej za znacznie taniej.
Ja i mój klient, na każdym etapie, mamy wzajemny wgląd w swoje dokumenty: ich treść i terminy dostarczenia. Są one bezpieczne i dostępne on-line, co daje moim klientom poczucie bezpieczeństwa i niezależności. Strona IT-Consulting.pl to moja platforma publikacji treści na temat moich kompetencji i warsztatu: to moja oferta merytoryczna. Freshbooks.com to platforma obsługująca on-line oferty, umowy, faktury i płatności. Postmania do platforma, na której on-line powstają moje opracowania, dostępne także 0n-line do recenzji i wymiany danych z zespołem projektowym analizowanej organizacji.
Przykłady produktów mojej pracy
Przykładowe produkty mojej pracy są bezpłatnie dostępne do zapoznania się:
Dokumenty te w 100% powstawały zdalnie i zdalnie był realizowany nadzór nad realizacją. Projekty te pod moim nadzorem zostały zrealizowane w pierwszym terminie i budżecie. Zamawiający ma prawa majątkowe do projektu i powstałego dla niego oprogramowania. Niebyło żadnych protestów i reklamacji jakości treści tych dokumentów. Projekty dla sektora prywatnego realizują tak samo (z uwagi na podpisane NDA nie mogę ich jednak opublikować).
Materiały do pobrania
Prezentacja opisująca cele i sposób realizacji Analizy Biznesowej i Specyfikowania Wymagań: Analiza systemowa organizacji: opracowanie modelu jej działania, cel i szukanie rozwiązań oraz ich wdrażanie.
Opis powstawania produktów mojej pracy zawiera artykuł Analiza Biznesowa i Opis Techniczny Oprogramowania. Opis metod projektowania i dokumentowania oprogramowania dedykowanego zawiera artykuł: ICONIX komponentowo zorientowany, zwinny standard projektowania oprogramowania.
Pytania? Napisz!
Masz problem z samodzielną wyceną? Opisz problem, załącz ewentualne dokumenty źródłowe, jeżeli ich treść stanowi tajemnice przedsiębiorstwa oznacz to w ich treści. Po zapoznaniu się z problemem, odeślę kalkulacje i propozycje umowy fixed-price.
Pismo do:
Jaroslaw Zelinski IT-Consulting
Centrum Offices, 214 Union St.,
Aberdeen AB10 1TL, UK.